Saturday, May 19, 2012

kenangan berjimba and Dark Shadows.. #history

Assalamualaikum pada yang sedang blogwalking, menelaah sambil membaca blog, para pencari idea et cetera.

yesterday was a memory. another unforgettable memory of me and my coursemates. semalam berlangsungnya AGM or Annual Grand Meeting of our great Oleochemistry Club. meeting tu adalah untuk membubarkan jawatankuasa yang sudah bertungkus lumus mengerah keringat membangunkan kelab selama setahun dan melantik organisation yang baru yang mana aku salah sorang jawatankuasa yang lama. kami para ajk dihargai namun dikritik dengan cukup indah oleh ahli-ahli kelab.

namun bukan itu yang mahu kufokuskan penceritaan ini. sejurus after AGM yang berakhir pada jam sekitar 11.30 malam itu aku bersama ahli-ahli keluarga oleoku iaitu pak andak, mak ku mus ku mas, kak long ku jah ku mar, kembarku kakanda lola, pak itam yang kecelaruan identiti kerana namanya chester dan kulitnya putih, kakanda ngah ku wa ku don, dan dayang istana mengaku ahli keluarga baru kakanda anis telah keluar berjimba ke putrajaya. kemana lagi kalau bukan tempat faveret kami tu iaitu alamanda. mulanya kitorang tak tau nak kemana tapi keluar jugak walau tanpa arah tuju nak kemana. and the rest is history.

idea pertama kitorang ke warta di Bangi dengan harapan dapat bermain bowling sebab khabarnya pusat bowling warta tutup agak lewat. namun ketika kakanda anis sedang memandu kereta labunya berhampiran warta dia ternampak sekujur tubuh terbaring dengan keadaan tubuh itu separuh di atas jalan dan separuh lagi  ditepi jalan. sungguh nasib baik tak tergilis tubuh itu dengan kereta labu yang dinaiki kakanda anis, aku puteri kudup tak kembang dan kembarku kakanda lola. lalu kami pun laporkan apa yang kami nampak pada pegawai polis yang kebetulannya sedang menyaman lori tanpa lesen ditepi jalan.

so kami batalkan niat ke warta dan menghala ke putrajaya dengan hanya satu harapan dihati bahawa wayang di alamanda boleh kami tonton untuk midnight. yang epiknya pengembaraan jimba kami pada malam tersebut adalah kami semua berbaju melayu dan berbaju kurung except pak itam yang bertshirt oleo yang oren itu. lagi epik bila tiket yang available untuk dibeli dan cerita yang boleh ditonton adalah Dark Shadows. kaedahnya tengok Dark Shadows on midnight berbaju kurung and baju melayu! tak logik dek akal and memang totally kerja gila.hahaha

and for those who adores Johnny Depp, this is one of his collection of amazing characters. cerita ni story pasal a curse. a love curse,sex,family, and so on. 18 and above of course. banyak jugak part yang aku kena tutup mata because not suitable to watch. maklumla puteri kudup tak kembang ni belum cukup umur lagi.hihik. anyway mata ni dah macam panda gara-gara berjimba semalam jadi kuperlukan rehat yang cukup malam ni.

p/s : nanti ku perkenalkan ahli-ahli keluargaku yang epik-epik belaka itu.

letloosepeeps. #kbai.

No comments:

Post a Comment

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...