Monday, May 21, 2012

la tahzan.innallahamaana.





salam alaik'. lumrah manusia, bila dilanda kesedihan atau bencana baru kembali menghadap Penciptanya. bukan mengata orang malah aku pun begitu. biasalah iman kita kan ada masanya turun ada ketikanya naik. maklumlah kita bukan malaikat namun kita harus sentiasa berusaha untuk tetapkan iman kita pada yang Maha Esa. tak gitu? 

nasihat pada diri sendiri dan orang lain juga. bila dalam ditimpa sesuatu masalah atau kekecewaan refleks balik apa yang kita dah buat. atau mungkin Dia nak uji kita supaya kita lebih matang dan berani dalam menghadapi ujian and cabaran dalam hidup kita. or maybe itu karma atas apa yang telah kita lakukan pada orang lain without kita sedar. who knows. semua tu hanya Tuhan yang tahu.

a few things happen today yang buat aku realize pentingnya kesabaran dalam daily life kita. macam kata-kata hikmah nuruashia dalam entri dia 'siapa aku nak sombong'... 

"sabar adalah separuh daripada iman. nak dapat iman bukan mudah. apatah lagi nak jadi seorang yang penuh dengan kesabaran. sebab tu orang cakap orang yang sabar ni tinggi darjatnya. korang bayangkan nak dapat separuh daripada iman bukannya mudah..."

so bersabarlah walau sesusah mana pun ujian yang Allah bagi. smile when it hurts the most =)



let loose.

No comments:

Post a Comment

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...