Tuesday, June 12, 2012

EXAM OH EXAM



tadi exam biosintesis minyak dan lemak. memang sebelum exam lagi aku dah agak dah paper ni mesti susah tahap petala kelapan sebab aku ni memang bukan peminat organic chemistry aku peminat faizal tahir aje. anyway paper tadi memang tahap membunuh. 7 soalan semua mintak mechanism and dengan bangganya aku buat mechanism sendiri masa exam tadi.

sebelum exam lagi aku dah resah gelisah and tak tenang sebab subjek ni salah satu subjek yang aku rasa aku paling lemah. mungkin sebab aku kurang minat subjek ni. tapi aku tawakal and tak akan putus berdoa pada Allah semoga kawan-kawan aku and aku diberi keputusan yang baik untuk exam kali ni.insyaAllah amin.

Allah kan Maha Adil. setiap usaha kita ke arah kebaikan pasti akan dibalas dengan kebaikan. belajar tu kan satu ibadah and Dia Maha Mengetahui. walaupun aku sedih sebab tak dapat perform dengan baik masa exam tadi tapi aku tahu ada hikmah disebalik semua tu. kalau tak ada rezeki sekarang mungkin Allah simpan untuk bagi kita sesuatu yang lebih baik. who knows.

so jangan bersedih ye wahai hati :')


Sometimes Allah puts you through pain, so He can test you to see if this brings you closer to Him. If it brings you closer to Him then your reward in Heaven is going to make all the pain you had to endure in this world seem very insignificant. Keeping striving and don't let the small distractions of this world lead you astray!

No comments:

Post a Comment

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...