Wednesday, December 22, 2010

a better tomorrow







semoga Allah jadikan hari ini lebih baik dari semalam
dan hari esok lebih baik dari hari ini.
ya Allah,
tabahkanlah dan kuatkanlah aku untuk menempuhi hidupku ini

entry ni cuma pesanan untuk sesapa yang membaca dan kesedaran untuk diri aku sendiri
aku akui sebelum ni aku kalah dengan nafsu.
 tak bersyukur dengan nikmat yang diberi.
bantulah aku ya Allah untuk aku istiqamah dengan perubahan ini.
hindarilah aku dari kembali kepada aku yang dulu.
Alhamdulillah aku sangat selesa malah lebih bahagia dengan perubahan diri aku kini
cuma...
ada satu benda yang aku ingin realisasikan.
dan aku akan mula berusaha dari sekarang untuk capai impian aku tu
dan impian itu adalah untuk bagi mak ayah aku segulung ijazzah dengan kepujian@cemerlang.
kalau kejayaan tu are not meant untuk aku sekalipun, 
semoga Allah bagi kejayaan tu for the sake of my parents.
ingat lagi ini la pesanan lecturer mase kat matrix hari tu.
"mintalah kejayaan untuk diri kamu,
walau bukan untuk kamu,
 maka mintalah demi menggembirakan ibu bapa kamu".



4 comments:

  1. yuni, Allah tak uji hamba yang dirasakan tak layak tau.
    and ujian tu tande nye Allah masih sayang kat kite, Dia tak nak kite lalai.
    take it from positive side eh. ;)

    ReplyDelete
  2. welcome nieysa
    thanks lynn.i'll be optimis. =)
    amin.

    ReplyDelete

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...