Thursday, July 05, 2012

dah start kerja!

its been a fun yet though week. never expect working would be this tired everyday. skarang baru aku faham perasaan orang yang bekerja nak masuk lewat and nak punchcard keluar awal-awal. hari-hari minggu asyik terbayangkan katil empuk berbantal lembut pada hujung minggu. nak rehat jugak woi after seminggu bekerja keras perah idea buat research.kihkihkih

kerja yang aku buat ni fun and menarik sebab kitorang buat kajian untuk hasilkan benda-benda baru dari segi kimia. but then nak tunggu benda-benda tu react and the process in making tu ada masanya kitorang kena tunggu untuk tempoh yang agak lama. contohnya nak tunggu dia dry in the oven for 24 hours. kan lama tu and tak tahu nak buat apa during the time gap. walaupun masa gap tu boleh try method lain untuk hasilkan benda-benda tu tapi kalau masa tu oven yang provided dalam lab tu dah penuh tak guna jugak buat because nanti tak boleh nak terus masukkan sample untuk drying.

best je actually kerja aku as a research assistant atau shortnye RA ni. cuma kena tahu nak fill apa dengan masa yang lapang tu. penat takyah cakap la kan sebab kerja pun office hour masuk kul 9 keluar kul 5 dengan kena pegi kelas lagi 3 jam sehari tapi aku rasa berbaloi la penat bila nak banding dengan pengalaman and rewards yang kitorang dapat nanti. apa yang kitorang pelajari during jadi RA ni and time that we spend together is very precious. memang tak ternilai. terima kasih Allah sebab dah buka pintu hati aku untuk buat pilihan yang baik ni and bagi aku peluang untuk rasa semua ni. syukur alhamdulillah >.<

semoga tak stress at work :)

p/s: image from google

No comments:

Post a Comment

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...