Tuesday, April 05, 2011

EVERYTHING HAPPENS FOR A GOOD REASON


Bila teringat ayat title kat atas tuh aku mesti teringat kat sorang kawan masa high school dulu. nama dia izzati tapi kitorang panggil dia ety. dia sorang yang cool tak kira apa pun jadi waimma musibah apapun yang datang and segala dugaan masa high school yang aku rasa tak patut and tak larat aku nak pikul sebagai seorang student sekolah menengah masa tu dia lalui dengan cukup tenang.

Memang aku akui dia lagi kuat iman kalau nak dibandingkan dengan aku. memang ketaralah differencenye disitu.hue hue. tapi satu prinsip dia yang dia pegang ialah ayat title entry aku ni "everything happens for a good reason" and memang dia selalu cakap semua yang jadi kat kita tak kira baik or buruk semua tu ada hikmah disebaliknya.

Sekarang ni aku memang betul-betul perlukan semangat untuk study for final exam. minggu-minggu akhir semester ni aku rasa banyak sangat dugaan yang datang. sampai ada satu masa tuh aku rasa almost nak give up dengan study pun ada. tapi bila ingat mak ayah kat kampung aku kuatkan balik semangat dalam diri and dengan dibantu ayat tu aku bangun jugak berdiri untuk kukuhkan tapak di uni.

Kadang-kadang aku rasa bidang yang aku amik ni pun macam tak sesuai je dengan pemikiran aku tapi bila ingat balik inilah yang ditakdirkan Allah untuk aku so maybe nanti ada hikmahnya aku dapat belajar dalam bidang ni. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk aku. Insyaallah.

Ada lagi dua tahun baki kat ukm ni and i really need to be strong to stay. betul cakap Madam Erny Julia, lecturer bio masa kat matrik dulu, memang sangat penat jadi seorang student ni tapi itulah keseronokan dan satu nikmat dalam hidup yang kita kena hargai sebenarnya.

So guys, do pray for my success dan doakan aku kuat sentiasa untuk mengahadapi segala dugaan dan halangan dalam life yang tough dan mencabar ni.

P/S: aku doakan korang jugak!!!
        good luck final exam!!!



love-peace.

1 comment:

  1. Good luck my dear friend~ kite kene kuat untuk hadapi ms depan! fighting! Success! Allah Akbar!

    ReplyDelete

THE THIRD A

Alhamdulillah is the only word that came out from my mouth when the other one A in our family arrived. I was speechless and relieved once...